17 Mart 2010 Çarşamba

Haydi EDP'ye!

Bercan Aktaş
Başlıktan da tahmin edeceğiniz üzere sizi EDP'ye davet ediyorum. Yok, az kişi değiliz. Sırf muhabbet için çay içmeye davet etmiyorum. Ne parti binalarında şekersiz çay ve sigaralar içip, işi gücü “En iyi sol, benim solumdur” lafını kendine yedirmek olan bir grup tatminkarlardanız, ne de sen, ben, bizim oğlanız. Bana göre EDP'nin alamet-i farikası tek sesli sol parti anlayışını en başından tersyüz etmesidir. EDP'ye kimliğini kazandıran da budur: Farklı sorunları ve düşünceleri mücadelede ortaklaştırma anlayışı.

CHP - MHP ile AKP arasında tıkanan siyasetimize bir 'hayat öpücüğü' kadar iyi geleceğini beklediğim EDP'ye davet ediyorum sizi. Siyaset sahnesine yeni çıkan EDP'nin, TİP'in yakaladığı başarıyı aşacağı mümkün görünüyor. Bu başarıyı gerçekleştirmesi için, elbette 2010 ve 2011'in doğru sol politikalarını uygulaması elzem. (*)

Evet, sizleri Eşitlik ve Demokrasi Partisi'ne davet ediyorum.

Emeğin en yüce değer olduğunun bilincinde bir Türkiye hayal ediyorsanız,

Zorunlu din derslerine karşıysanız,

Kürt sorununun çözümünü güçleştiren politikalardan bıktıysanız,

YÖK'ün kaldırılmasını istiyorsanız,

Kıbrıs sorunu için mavallardan sıkılıp da “artık çözüm olsun” diyorsanız, sizleri EDP'ye davet ediyorum.

EDP'nin dili, barış dili, yolu da eşitlik yoludur.

* * *

İzninizle çok kısa bir şekilde 'Büyük Buluşma'yı gerçekleştirdiğimiz kurultaya da değineyim.

Her şeyden önce ve her şeye rağmen coşkulu bir kuruluş oldu. EDP bir lider partisi olmayacağını deklare etmiş olsa da, Ziya Halis'in umutlu, güvenli ve inançlı göründüğünü söylemeden geçemeyeceğim. Genel Başkan, yapıcı bir konuşma yaptı. Parti politikalarını gayet iyi özetledi.

Bence kongre salonundaki bir önemli buluşma da kuşakların buluşmasıydı. EDP'de 68'liler de aynı heyecanı taşıyor, bizim gibi 2008'liler de. Mücadelemiz, sloganlarımız aynı. Çünkü 68'lilere bir ömür borcu olanların, bizlere de bir özür borcu var...

* * *

Böyle bir başlangıç yapan solun artık ciddi anlamda siyasete etki edeceğine inanıyorum ben. Çünkü özgürlükçü ve eşitlikçi bir sol seçenek olan EDP, aşağıdan yukarıya bir politika tarzını öne koyuyor. Her türlü otoritaryen eğilimleri ve ikameciliği sorgulayarak yeni bir politik kültür ortaya çıkarıyor. Doğrudan demokrasi diyerek AKP'nin, solculuk dersleri vererek de CHP'nin başını ağrıtacağa benziyor.

Eşitlik ve Demokrasi yolunda hepimize kolaylıklar diliyorum.

Kimsenin kimse üzerinde hakimiyet kurmadığı, özgürlükçü, eşitlikçi ve barışçı bir toplum yaratmanın yoludur Eşitlik ve Demokrasi'nin yolu...

(*): Bu konuda bkz: MHP 'sola' mı kayıyor?, Saruhan Oluç : http://www.turnusol.biz/public/makale.aspx?id=6051&pid=19&makale=MHP%20%91sola%92%20m%FD%20kay%FDyor


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder